نتایج جستجو برای عبارت :

آخرامان در کلام معصومین علیهم السلام

تصوف در کلام آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی
مرحوم آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی در پاسخ پرسشی در مورد تصوف می‌نویسد:
التصوف مسلك منحرف من خط أهل البیت علیهم السلام بل قدر صدر من بعض المتصوفین أقوال وأعمال تخالف المعتقدات الإسلامیة وتتنافی مع الأحكام الإلهیة، وهناك العدید من الروایات الواردة من الأئمة علیهم السلام فی ذمّ المتصوفین وإن شأنهم المكر والخداع والریاء والعجب.
تصوف مسلکی منحرف از راه اهل بیت علیهم السلام است، بلکه از بعضی م
تصریح به امامت معصومین علیهم السلام در کلام رسول خدا صلی الله علیه و آله
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
۲۸- حدثنا على بن أحمد بن محمد بن عمران الدقاق رضى الله عنه قال: حدثنا محمد بن أبی عبد الله الكوفى عن موسى بن عمران النخعی عن عمه الحسین بن یزید النوفلی عن الحسن بن على بن أبی حمزه عن أبیه عن یحیى بن أبی القاسم عن الصادق جعفر بن محمد عن أبیه عن جده عن على علیهم السلام قال: قال رسول الله صلى الله علیه وآله الائمه بعدى اثنا عشر اولهم عل
بسم الله الرحمن الرحیم
آخرالزمان چیست؟
آخرالزمان مبحثی است که در تمام تفکرات و ادیان وجود دارد و به برهه خاصی از تاریخ که شامل انتهای آن میشود نسبت داده می‌شود.
معمولا آخرالزمان با مبحث منجی به طور همزمان بررسی می گردد.
آخرالزمان از سه جهت مورد بررسی قرار میگیرد:
1) زمان:
آخرالزمان همانطور که از نامش پیداست، مربوط به زمانی است که جهان به سمت نابودی و پایان تاریخ نزدیک می‌شود. این مبحث در ادیان ابراهیمی و برخی از مکاتب بشری مورد توجه بوده اس
علت ملقب شدن امام علی بن موسی علیهما السلام به رضا
رضا نامی که خداوند برای امام رضا علیه السلام برگزید
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
۱- حدثنا أبی ومحمد بن بن المتوكل ومحمد بن على بن ماجیلویه وأحمد بن على بن إبراهیم بن هاشم والحسین بن تاتانه وأحمد بن زیاد بن جعفر الهمدانی وبن إبراهیم بن هشام المكتب وعلى بن عبد الله الوراق رضى الله عنهم قالوا: حدثنا على بن بن هاشم عن أبیه عن أحمد بن محمد بن أبی نصر البزنطى قال: قلت لابی جعفر محمد بن عل
فضیلت عمل انتظار فرج در کلام امام جواد علیه السلام
ابو القاسم خزاز قمی و شیخ صدوق رضوان الله علیهما روایت کرده‌اند:
۱/۱٦٨- حدثنا محمد بن علی رحمة الله علیه، قال حدثنا علی بن احمد بن محمد بن عمران الدقاق، قال حدثنا محمد بن هارون الصوفی، قال حدثنا أبو تراب عبید الله بن موسى الرویانی، قال حدثنا عبد العظیم بن عبد الله بن علی بن الحسن بن زید بن الحسن ابن علی بن ابى طالب علیهم السلام، قال: دخلت على سیدی محمد بن علی بن موسى بن جعفر بن محمد بن علی بن ا
بهترین جهاد
شیخ حر عاملی رضوان الله علیه روایت کرده است:
٧- وبإسناده عن حماد بن عمرو وأنس بن محمّد ، عن أبیه جمیعاً ، عن جعفر بن محمّد ، عن آبائه علیهم السلام فی وصیّة النبی صلّى الله علیه وآله لعلی ، قال : یا علی أفضل الجهاد من أصبح لا یهم بظلم أحد .
امام صادق علیه السلام به نقل از اجداد بزرگوارش علیهم السلام روایت کرده است که رسول خدا صلی الله علیه و آله به امیر المومنین علیه السلام فرمودند: ای علی، بهترین جهاد انسان این است که صبح کند و در فکر
 روایتی بسیار جالب در وصف ایرانیان محبین اهل بیت علیهم السلام در آخرالزمان.
روزی در کوفه حضرت علی(ع) سخنرانی می‌کرد که در این زمان اشعث ابن قیس فرمانده عرب اعتراض کرد: «امیرالمؤمنین! ایرانیان در جلوی چشمان شما از اعراب پیشی می‌گیرند و شما در این مورد هیچکار نمی‌کنید. من نشان خواهم داد اعراب کیستند.»
♻️امام علی «ع»پاسخ داد:
ادامه مطلب
{آخرالزمان - شماره 1}
 
آخرالزمان کلمه ای عربی، به معنای دوره پایانی جهان است که در همه ادیان الهی به آن اشاره شده است. جریان مهدویت و آخرالزمان، دو موضوع به هم وابسته هستند. بنابراین در ابتدا باید معانیِ آخرالزمان در روایات را بررسی کنیم:
معنای عام: در این معنا، آخرالزمان از بعثت پیامبر خاتم و پا به عرصه‌ی وجود گذاشتنِ کامل ترین دین آغاز می شود و ما امّت آخرالزمان به معنای عام هستیم.
معنای خاص: در این معنا، آخرالزمان از شهادت امام حسن عسکری(ع)
امام رضا(علیه السلام) پس از آنکه سه ندای آسمانی در آخرالزمان را معرفی کرد، فرمود: در این موقع فرج (و آزادى) مردم فرا مى‌‏رسد و آنان که مرده‌‏اند دوست مى‏‌داشتند که در آن وقت زنده مى‌‏بودند و خداوند دل‌هاى مردم باایمان را التیام و شفا مى‌‏بخشد.
ادامه مطلب
در آخر الزمان کارها برعکس می شود
حضرت محمد (صلی الله علیه و آله)
(صلی اله علیه و آله) می فرماید :«از نشانه های آخرالزمان و نزدیکی ظهور
امام زمان آن است که : اغلب مردم باسواد میشوند ولی عده ی مردم دانا و آگاه
کمتر می شود؛ فرمانروایان و حاکمان و مامورین بیشتر می شوند ولی افراد
امین و مورد اعتماد مردم کمتر می شوند؛ باران ها در همه جا افزایش می یابد
ولی سبزه ها و گیاهان کمتر می شود.» (تحف العقول صفحه ی 63)
 
بیماری ها
امام صادق
نقل می کند که پیامبر (ص
‍ ‍
نماز شب در کلام امیرالمؤمنین علیه السّلام
برخاستن براى نماز شب، موجب تندرستى و خشنودى پروردگار و استحقاق رحمت و تمسک به اخلاق پیامبر است. (بحارالانوار، ج۸۴)
از زمانیکه گفتار رسول خدا (صلى الله علیه وآله) را شنیدم که فرمود: نماز شب نور است، نماز شب را ترک نکردم. (بحارالانوار، ج۴۱، ص۷۱)
شب زنده دارى، شعار پرهیزکاران و روش مشتاقان است. (غررالحکم، ص۱۹۲)
#نماز_شب#نماز_عشق #همدم_همراه_همراز_نزدیکترین_رفیق #جانا #خدا❤️
 
آخرالزمان
اگه تمام عالم را کفر پر میکرد، ایمان داشتن اینقدر سخت نبود.
اما مشکل دقیقا اینه که آخرالزمان قرار نیست همه عالم رو کفر پر کنه. طبق روایت در آخرالزمان مسجد هست اما پر است از افراد خدا نترس که مشغول غیبتند، پیشنماز هست اما عقل خود را از دست داده ، آدم ظاهر الصلاح هست، اما مال یتیم میخوره، قاضی مسلمان هست اما خلاف حکم خدا حکم میکنه، منبری هست ، امر به تقوا هم میکنه اما خودش عمل نمیکنه، همت همه شکم شده و شهوت.
اصول کافی ج۸ ص۳۷
دنیای آخرال
باسمه تعالىاین کلام پیامبر اسلام ص بود:پرسیدند: پدران مشرک؟فرمود: خیر، پدران مؤمن که فرایض و احکام دینى را به فرزندانشان یاد نمىدهند و به کسب ناچیزى از مال دنیا از آنان خشنودندمن از آنان بیزارم وآنان هم[در عمل] از من بیزارند
#حدیث_مهدوی 
پیامبر اکرم(ص)
ان المهدی (علیه‌السلام) من عترتی، من اهل بیتی، یخرج فی آخر الزمان تنزل له السماء قطرها و تخرج له الأرض بذرها، فیملا الأرض عدلا و قسطا کما ملأها القوم ظلما و جورا .
مهدی (علیه‌السلام) از عترت و اهل بیت من است؛ در آخرالزمان ظاهر می شود. آسمان باران رحمتش را فرو می ریزد و زمین گیاه خود را بیرون می فرستد. زمین را پر از عدل و داد کند، چنانکه مردم آن را از جور و ستم پر کرده اند .
بحارالانوار/ ج51/ ص74

 
 آخرالزمان به دورانی گفته می‌شود که وقایعی عظیم و عجیب در آن رخ می‌دهد
 
‹‹آخرالزمان›› یا پایان دوران همانگونه که از نام آن برمی‌آید به انتهای یک دوره اطلاق می‌شود و مقطعی از زمان است که در آن تغییر از یک دوره به دوره‌ای جدید رخ می‌دهد. از آنجا که اکنون دوره دنیا برپاست آخرالزمان به انتهای دوره دنیا مربوط می‌شود.آخرالزمان از دیدگاه ادیان به دورانی گفته می‌شود که وقایعی عظیم و عجیب در آن رخ می‌دهد و حاکی از انتهای زندگی به شیوه فع
شخصیت امام حسن عسکری علیه السلام در کلام خنجی اصفهانی از دشمنان مکتب اهل بیت علیهم السلام
خنجی اصفهانی از علمای اهل تسنن و از دشمنان مکتب اهل بیت علیهم السلام در مورد امام حسن عسکری علیه السلام می‌نویسد:
آن حضرت مقتدای مرضی الخصال و برگزیده صاحب وفا است. و این اشارتست بدانکه آن حضرت امام و مقتدای عالم بود و خصال و شبم آن حضرت تمامی بر وجهی بود که نزد خدای تعالی بر بندگان مرضی و مقبول بود. و آن حضرت برگزیده خدای تعالی بود و وفا به عهد عبادت حق
امام کاظم علیه السلام در کلام شافعی
کمال الدین دمیری از علمای بزرگ اهل سنت عمری می‌نویسد:
كان الشافعی یقول قبر موسى الكاظم التریاق المجرب .
شافعی همیشه می‌گفت: قبر موسی کاظم (علیه السلام) نوشدارویی مجرب است.
حیاة الحیوان الکبری، تالیف دمیری، جلد ۱، صفحه ۴۳۲، چاپ دار البشائر

آیا نواصب و به خصوص جریان ضاله مسجد مکی جرئت دارند شافعی، یکی از ائمه خود را به خاطر صدور جواز توسل به قبر امام موسی کاظم علیه السلام تکفیر کنند؟
ولایت اهل بیت علیهم السلام و برائت از دشمنان ایشان شرط اصلی شناخت خداست
ثقة الاسلام کلینی قدس الله روحه الشریف روایت کرده است:
۱- الحسین بن محمد، عن معلى بن محمد، عن الحسن بن علی الوشاء قال: حدثنا محمد ابن الفضیل، عن أبی حمزة قال: قال لی أبو جعفر علیه السلام: إنما یعبد الله من یعرف الله، فأما من لا یعرف الله فإنما یعبده هكذا ضلالا قلت: جعلت فداك فما معرفة الله؟ قال: تصدیق الله عز وجل وتصدیق رسوله صلى الله علیه وآله وموالاة علی علیه السلام والا
وقتی که حتی عایشه بیشتر از پیامبر اهل سنت عمری می‌فهمد!!!
ابن قتیبه دینوری از علمای بزرگ اهل سنت عمری می‌نویسد:
قالت یا بنی أبلغ عمر سلامی و قل له : لا تدع أمة محمد بلا راع ، إستخلف علیهم و لا تدعهم بعدك هملا ، فإنی أخشی علیهم الفتنة .
عایشه به عبد الله بن عمر گفت: به عمر سلام برسان و بگو امت محمد (صلی الله علیه و آله) را بدون چوپان رها مكن و كسى را به عنوان جانشین تعیین نما، چون واهمه آن دارم كه آنان گرفتار فتنه گردند.
الامامة و السیاسة، تالیف ابن
شخصیت امام حسن عسکری علیه السلام در کلام خنجی اصفهانی از دشمنان مکتب اهل بیت علیهم السلام
خنجی اصفهانی از علمای اهل سنت عمری و از دشمنان مکتب اهل بیت علیهم السلام در مورد امام حسن عسکری علیه السلام می‌نویسد:
آن حضرت مقتدای مرضی الخصال و برگزیده صاحب وفا است. و این اشارتست بدانکه آن حضرت امام و مقتدای عالم بود و خصال و شبم آن حضرت تمامی بر وجهی بود که نزد خدای تعالی بر بندگان مرضی و مقبول بود. و آن حضرت برگزیده خدای تعالی بود و وفا به عهد عبادت
خبر پیامبر صلی الله علیه و آله از غصب فدک و خلافت و شهادت حضرت زهرا و محسن علیهما السلام
عن ابو مخنف لوط بن یحیى عن أبی عبد اللّه الصادق علیه السّلام: قال النبی صلّى اللّه علیه و آله: اعلم یا علی، إنی ارتحل عن هذه الدنیا الدنیّة، فینسی الأمة ما یجب علیهم من حقی، و أول من یخاصمك أبو بكر و عمر؛ فإنه یأخذ كتاب فدك و یضرب برجله على بطن فاطمة علیها السلام، فیسقط المحسن علیه السلام. ثم یجعلون الحبل فی عنقك و یأتون بك إلى المسجد فیقول: بایع لی و إلا أق
207-  و من کلام له (علیه السلام)> فی بعض أیام صفین و قد رأی الحسن ابنه (علیه السلام) یتسرع إلی الحرب <امْلِکُوا عَنِّی هَذَا الْغُلَامَ لَا یَهُدَّنِی ، فَإِنَّنِی أَنْفَسُ بِهَذَیْنِ  یَعْنِی الْحَسَنَ وَ الْحُسَیْنَ (علیهما السلام)  عَلَی الْمَوْتِ لِئَلَّا یَنْقَطِعَ بِهِمَا نَسْلُ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه وآله).# قال السید الشریف : قوله (علیه السلام) املکوا عنی هذا الغلام من أعلی الکلام و أفصحه.#
 
 
خطبه 207-بازداشتن امام حسن ا
انکار امام زمان علیه السلام یعنی انکار رسول خدا صلی الله علیه و آله
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
حدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ زِیَادِ بْنِ جَعْفَرٍ الْهَمَدَانِیُّ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ حَدَّثَنَا عَلِیُّ بْنُ إِبْرَاهِیمَ بْنِ هَاشِمٍ عَنْ أَبِیهِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِی عُمَیْرٍ عَنْ غِیَاثِ بْنِ إِبْرَاهِیمَ عَنِ الصَّادِقِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَبِیهِ عَنْ آبَائِهِ علیهم السلام قَالَ قَالَ رَسُولُ اللّ
ولادت امیر المومنین علیه السلام در کلام علمای شیعه (۱)
۱- شیخ صدوق رضوان الله علیه
سید بن طاووس رضوان الله علیه می‌نویسد:
كتاب مولد مولانا علی علیه السلام بالبیت تألیف أبی جعفر محمد بن بابویه.
شیخ صدوق کتابی در مورد ولادت امیر المومنین علیه السلام در کعبه نوشته است.
الیقین، تألیف سید بن طاووس، باب ۴۳، صفحه ۱۹۱
استشهاد به واقعه مباهله و استناد به همراهى على و همسر و دو فرزند او با رسول‏ خدا
 
1 ـ در کلام امام على علیه‏السلام:
 
به دنبال امتناع على‏ علیه السلام از بیعت با ابوبکر، میان آن حضرت و ابوبکر بحث و گفتگویى درگرفت. ابوبکر با تمسک به حدیثى از رسول‏خدا درصدد توجیه کار خویش بود و در مقابل على‏علیه السلام با او احتجاج مى‏کرد و از او در مورد شایستگیهاى خود اعتراف مى‏گرفت و شبیه همین احتجاج را آن حضرت با اصحاب شورى بعد از مرگ عمر نیز داشت. هر دو ح
امام حسین علیه السلام در کلام گاندی
 
مهاتما گاندی رهبر فقید آزادی‌طلبان هند در مورد امام حسین علیه السلام می‌گوید:
 
✍ I learned from Hussain how to be wronged and be a winner, I learnt from Hussain how to attain victory while being oppressed.
 
من از حسین آموختم چگونه میتوان مظلوم بود و پیروز شد. من از حسین آموختم که چگونه می‌توان تحت ستم بود و به پیروزی رسید.
 
The Golden Words Of Gandhi, By Brister Sharma, Page 114
 
#فضائل_اهل_بیت_از_کتب_غیرمسلمانان
 
امام حسین علیه السلام در کلام گاندی
مهاتما گاندی رهبر فقید آزادی‌طلبان هند در مورد امام حسین علیه السلام می‌گوید:
I learned from Hussain how to be wronged and be a winner, I learnt from Hussain how to attain victory while being oppressed.
من از حسین آموختم چگونه می‌توان مظلوم بود و پیروز شد. من از حسین آموختم که چگونه می‌توان تحت ستم بود و به پیروزی رسید.
The Golden Words Of Gandhi, By Brister Sharma, Page 114
امام مهدی علیه السلام در کلام امیر المومنین علیه السلام
 
قندوزی حنفی از علمای اهل سنت  روایت کرده است که امیر المومنین علیه السلام فرمودند:
✍ مِنّا المَهدیُّ ، یَسری فی الدُّنیا بِسِراجٍ مُنیرٍ ، وَ یَحذو فیها عَلی مِثالِ الصّالِحینَ ، لِیَحُلَّ رِبقاً ، وَ یُعتِقَ رِقّاً ، وَ یَصدَعَ شَعباً ، وَ یَشعَبَ صَدعاً ، فی سُترَةٍ عَنِ النّاسِ ، لا یُبصِرُ القائِفُ أثَرَهُ وَ لَو تابَعَ نَظَرَهُ .
مهدی از ماست؛ که با چراغی فروزان در دنیای ظلم
تواتر نزول آیه تطهیر در شان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در کلام علامه مجلسی قدس سره
علامه مجلسی قدس الله روحه الشریف می‌نویسد:
بدان که احادیث از طرق عامه و خاصه به حد تواتر رسیده که آیه تطهیر در شان اهل بیت رسالت علیهم السلام نازل شده که آل عبا باشند، و موافق بعضی از احادیث ما جمیع ائمه ما داخل‌اند.
عین الحیات، تالیف علامه مجلسی، جلد ۱، صفحه ۱۸۱، انتشارات انوار الهدی
در آغاز کلام بود و کلام با خدا بود
و کلام خدا بود
همان در آغاز با خدا بود
همه چیز به واسطه ی او پدید آمد
و از هر آنچه پدید آمد
هیچ چیز بدون او پدیدار نگشت .
در او حیات بود و آن حیات ،
نور آدمیان بود .
این نور در تاریکی می درخشید و تاریکی آن را در نیافت .
 
 
                                                      انجیل یوحنا - 1:1  -  5:1
➰ در یکی از قسمت های سیمپسون ها "هومر" [پدر خوانواده] با دخترش  "لیزا "و پسرش "بارت" به سینما میرن و یک فیلم در مورد آخرالزمان میبینن "هومر" میترسه و فکر میکنه واقعا قراره آخرالزمان اتفاق بیفته و کتاب های زیادی در مورد آخرالزمان میخره و میخونه و در آخر میفهمه باید با تابلوی 'شام آخر' " داوینچی" محسابه هایی میکنه [داوینچی آدم مهمیه و تابلوهاش همه پره رازه همه میگن تابلوی مونالیزا و شام آخر داوینچی بسیار مهم بوده و راز های زیادی داره] جالب تر اینه  
برتری امیر المومنین علیه السلام بر کتاب خدا در کلام رسول خدا صلی الله علیه و آله
شیخ محمد بن احمد بن شاذان قمی رضوان الله علیه روایت کرده است:
 حدثنا محمد بن علی بن سكر رحمه الله ، قال : حدثنا محمد بن القاسم ، قال : حدثنی عباد بن یعقوب ، قال : أخبرنا شریك ، عن الركین بن الربیع ، عن القاسم ابن حسان ، عن زید بن ثابت ، قال : قال رسول الله صلى الله علیه وآله : تارك فیكم الثقلین : كتاب الله وعلی بن أبی طالب علیه‌السلام واعلموا أن علیا لكم أفضل من كتاب ال
علم حضرت زینب کبری سلام الله علیها در کلام امام سجاد علیه السلام
شیخ طبرسی رضوان الله علیه روایت کرده است که امام سجاد علیه السلام به حضرت زینب سلام الله علیها فرمودند:
اَنْتِ بِحَمدِ اللّهِ عالِمَةٌ غَیرَ مُعَلَّمَة وَ فَهِمَةٌ غَیرَ مُفَهَّمَة‌.
ای عمه، تو به حمد الله، عالمى هستى كه نزد كسى تعلیم ندیدى و دانایى هستى كه نزد كسى نیاموختى.
الاحتجاج، تالیف شیخ طبرسی، جلد ۲، صفحه ۲۷، چاپ منشورات الشریف الرضی
فضائل امام کاظم علیه السلام در کلام احمد بن یوسف قرمانی
احمد بن یوسف قرمانی از علما و مورخین اهل تسنن پیرامون آن حضرت می‌نویسد:
هو الامام الکبیر القدر، الأوحد، الحجة، الساهر لیله قائما، القاطع نهاره صائما، المسمی لفرط حلمه وتجاوزه عن المعتدین کاظما. هوالمعروف عند أهل العراق بباب الحوائج، لأنه ما خاب المتوسل به فی قضاء حجاة قط.
او امامی بلند مرتبه و یگانه و حجت بود. در شب‌ها در حال عبادت و در روزها روزه‌دار بود. به خاطر کثرت بردباری و گذشت
دانلود آهنگ بی کلام شهدای گمنام

نواهای بی کلام دفاع مقدس
آهنگ بی کلام شهدای مدافع حرم
آهنگ بی کلام راهیان نور

دانلود اهنگ بی کلام نوای گمنامی
آهنگ بی کلام مخصوص راهیان نور

موزیک متن یادواره شهدا
سرود بی کلام دفاع مقدس
در برخی کانالها که نویسندگانشان نه کارشناس مباحث مهدویّ‌اند و نه آشنا با جغرافیای سرزمینها، مرتّب به محض درگیری نیروهای ترک و سوری در ادلب و شمال غرب سوریه، ادّعا می‌کنند که نبرد قرقیسیا به زودی روی می‌دهد! و یا در حال وقوع است!!! و با این اظهارات ناسنجیده و ناشیانه سبب سرگردانی خانندگان خِیش می‌شوند، در حالی که قرقیسیا از ادلب  دور است، و نبرد قرقیسیا در شهرک بصیره در شرق سوریه و غرب عراق، و میان چند دولت از جمله ترکها، غربیها، ایران و عر
حجاب و عفاف در آخرالزمان فرقی با زمان‌ های دیگر ندارد؛ همه در هر زمان و مکان موظف به رعایت اصول عفاف و حجابند. این پذیرفته است که ابزار‌ها تغییر می‌ کنند و در بستر زمان می‌ توانند پیشرفته شوند، اما نباید این پیشرفته شدن به این معنا باشد که اصل مواردی که درباره حجاب و عفاف گفتیم، اندک خدشه‌ ای پیدا کنند.

ادامه مطلب
دیدگاه شیخ نعمانی در مورد کتاب شریف سلیم بن قیس هلالی معروف به اسرار آل محمد صلی الله علیه و آله
 شیخ ابی زینب نعمانی رضوان الله علیه در پاسخ به به کسانی که به روایات کتاب شریف سلیم بن قیس هلالی رضوان الله علیه خدشه وارد می‌کنند می‌نویسد:
ولیس بین جمیع الشیعة ممن حمل العلم ورواه عن الائمة (علیهم السلام) خلاف فی أن كتاب سلیم بن قیس الهلالی أصل من أكبر كتب الاصول التی رواها أهل العلم من حملة حدیث أهل البیت (علیهم السلام) وأقدمها لان جمیع ما اشت
الشیعی الذی یزور الحسین علیه السلام ویقیم المجالس علیه أو ینصب موكبا باسمه ویقرأ الزیارات الواردة عن أهل البیت علیهم السلام، ثمّ لا یسعى لتنظیم ولاءاته وعداواته على أساس قیم الحسین(ع) وأصول ملحمة عاشوراء، فكبّر علیه خمساً!لم تدعنا ثورةُ الحسین(ع) أن نُطلِق سراح ولاءنا وعداءنا ینسابان حیث نشاء، فنوالی ونعادی من شئنا دون منهج أو معیار.المعیار الأول والأخیر هو خط الحسین(ع) ومدرسته. هذا هو المعیار الذی یجب أن یكون نصب أعین محبّ الحسین(ع) وخ
#دوستان عزیزی که نماز و روزه و ختم قرآن قضای اموات(ره) برگردنشان میباشد می توانند با مراجعه به منوهای بالای صفحه وبلاگ وارد گزینه نماز و روزه استیجاری شوند واین دین بزرگ را از خود ساقط کنند..  /\   /\
 
 
#حدیث_مهدوی 
امام مهدی از دیدگاه پیامبر اکرم(ص)
ان المهدی (علیه‌السلام) من عترتی، من اهل بیتی، یخرج فی آخر الزمان تنزل له السماء قطرها و تخرج له الأرض بذرها، فیملا الأرض عدلا و قسطا کما ملأها القوم ظلما و جورا .
مهدی (علیه‌السلام) از عترت و اهل بی
شیوع کرونا از نشانه‌های آخرالزمان است؟
 

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، کافی است به حوادث ناگوار و حتی جنایت‌های دهشتناک این چند وقت اخیر نگاهی بیندازیم. سیل، زلزله، قتل و کشتار مسلمانان و جنگ و خونریزی در نقاط مختلف جهان و اتفاقات اخیری که در یک سال گذشته رخ داده است، موجب شده که هر از گاهی در ذیل مطالب فضای مجازی و حتی در دنیای واقع، این حوادث را به مسائل آخرالزمان گره بزنند.

با شیوع ویروس کرونا در بیش از ۱۰۰ کشور جهان، این
فتنه‌های قبل از قیام حضرت مهدی عجل الله فرجه در کلام امیر المومنین علیه السلام
مرحوم شیخ محمد باقر محمودی می‌نویسد:
قال السید أبو طالب: حدثنا أبو العباس أحمد بن إبراهیم الحسنی قال: أخبرنا أبو العباس أحمد بن [محمد بن] سعید بن عقدة إجازة قال: حدثنا أحمد بن الحسن بن بزیع (ظ) عن القاسم بن إسحاق، عن عبد الله العبدی عن أبیه عن عبد الرحیم بن نصر البارقی عن زید بن علی عن أبیه عن جده علیهم السلام قال: قال: أمیر المؤمنین علی علیه السلام: إذا كان زعیم الق
برای دسترسی به مطالب بر روی هر عنوان با بخش کلیک کنید.
عبداللّه های سه گانه در آخرالزّمان (بخش1)
عبداللّه های سه گانه در آخرالزّمان (بخش2)
عبداللّه های سه گانه در آخرالزّمان (بخش3)
عبداللّه های سه گانه در آخرالزّمان (بخش4)
عبداللّه های سه گانه در آخرالزّمان (بخش5)
عبداللّه های سه گانه در آخرالزّمان (بخش6)
عبداللّه های سه گانه در آخرالزّمان (بخش7)
عبداللّه های سه گانه در آخرالزّمان (بخش8)
عبداللّه های سه گانه در آخرالزّمان (بخش9)
ولادت امیر المومنین علیه السلام در کلام علمای شیعه (۲)
۲- شیخ مفید رضوان الله علیه
شیخ مفید رضوان الله علیه می‌نویسد:
ولد بمکة فی البیت الحرام یوم الجمعة الثالث عشر من رجب سنة ثلاثین من عام الفیل ، ولم یولد قبله ولا بعده مولود فی بیت الله تعالى سواه إکراما من الله تعالى له بذلک وإجلالا لمحله فی التعظیم .
حضرت امیر المومنین علیه السلام در روز جمعه سیزدهم ماه رجب پس از سی سال از عام الفیل در خانه خدا در شهر مکه به دنیا آمد، نه پیش از وی کسی در خان
امام زمان علیه السلام در کلام امام حسن عسکری علیه السلام
ابو القاسم خزاز قمی قدس سره عالم بزرگ شیعه روایت کرده است:
حدثنا محمد بن علی، قال حدثنا المظفر بن جعفر العلوی، السمرقندی، قال حدثنا جعفر بن مسعود العیاشی، عن أبیه، عن احمد بن علی بن كلثوم، عن احمد بن علی الرازی، عن احمد ابن اسحاق بن سعد، قال: سمعت أبا محمد الحسن بن علی العسكری علیهما السلام یقول: الحمدلله الذی لم یخرجنی من الدنیا حتى أرانی الخلف من بعدی، ما اشبه الناس برسول الله صلى ال
سلیمان پسر خالد گفته است که شنیدم ابو عبدالله-صادق-(علیه‌‏السّلام) می‌فرمود:
پیشاپیش قائم دو مرگ‌اند: مرگی سرخ و مرگی سفید تا آن‌که از هر هفت تن پنج تن از میان بروند. مرگ سرخْ شمشیر، و مرگ سفیدْ طاعون است.(1)
گفتنی است، «شمشیر» به جنگها و «طاعون» به پخش‌شدن بیماریهای واگیر در میان مردم اشاره می‌کنند.--------------------------------------------------------------1. کمال الدین، ص 655، ب 57، ح 27؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.
کانال آخرالزّمان
برتری خانه حضرت زهرا و امیر المومنین علیهما السلام بر خانه‌های پیامبران (به روایت اهل سنت عمری)
آلوسی از مفسرین و علمای بزرگ اهل سنت عمری می‌نویسد:
وأخرج ابن مردویه عن أنس بن مالك وبریدة قال: «قرأ رسول الله صلّى الله علیه وسلّم: هذه الآیة فِی بُیُوتٍ إلخ فقام إلیه علیه الصلاة والسلام رجل فقال: أی بیوت هذه یا رسول الله؟ فقال صلّى الله علیه وسلّم: «بیوت الأنبیاء علیهم السلام فقام إلیه أبو بكر [...] فقال: یا رسول الله هذا البیت منها لبیت علی وفاط
21-  و من خطبة له (علیه السلام)
> و هی کلمة جامعة للعظة و الحکمة <
فَإِنَّ الْغَایَةَ أَمَامَکُمْ وَ إِنَّ وَرَاءَکُمُ السَّاعَةَ تَحْدُوکُمْ تَخَفَّفُوا
تَلْحَقُوا فَإِنَّمَا یُنْتَظَرُ بِأَوَّلِکُمْ آخِرُکُمْ.
# قال السید الشریف : أقول إن هذا الکلام لو وزن بعد کلام الله سبحانه و بعد کلام رسول الله (صلی الله علیه وآله) بکل کلام لمال به راجحا و برز علیه سابقا.فأما قوله (علیه السلام) تخففوا تلحقوا فما سمع کلام أقل منه مسموعا و لا أکثر منه

 مقام علمی امیر المومنین علیه السلام در کلام امام حسن علیه السلام (به روایت اهل سنت عمری)
احمد بن حنبل عالم بزرگ اهل سنت عمری روایت کرده است:
ابی رزین گفت: بعد از درگذشت علی (علیه السلام) پسرش حسن (علیه السلام) در حالی که عمامه سیاه بر سر داشت برای ما خطبه خواند. و فرمود: مردی از میان شما رفت که از نظر مقام علمی کسی [جز رسول خدا] بر او پیشی نگرفت و بعد از او نیز همانند او نخواهد بود.
✅ محقق کتاب وصی الله بن محمد عباس تصریح می‌کند سند روایت حسن (ن
236-  و من کلام له (علیه السلام)> اقتص فیه ذکر ما کان منه بعد هجرة النبی (صلی الله علیه وآله) ثم لحاقه به <فَجَعَلْتُ أَتْبَعُ مَأْخَذَ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه وآله) فَأَطَأُ ذِکْرَهُ حَتَّی انْتَهَیْتُ إِلَی الْعَرَجِ.#قال السید الشریف رضی الله عنه : فی کلام طویل ، قوله (علیه السلام) فأطأ ذکره من الکلام الذی رمی به إلی غایتی الإیجاز و الفصاحة أراد أنی کنت أعطی خبره (صلی الله علیه وآله) من بدء خروجی إلی أن انتهیت إلی هذا الموضع فکنی عن
اعتراف ولی الله دهلوی از دشمنان شیعه به عصمت امیر المومنین علیه السلام
عصمت ائمه علیهم السلام یکی از عقائد شیعه است که روایات اهل سنت عمری نیز آن را تایید می‌کند؛ اما اکثر از اهل سنت عمری عناد ورزیده و آن را منکر می‌شوند. در این بین جای تعجب است که ولی الله دهلوی یکی از علمای متعصب اهل سنت عمری و از دشمنان مکتب اهل بیت علیهم السلام به عصمت امیر المومنین علیه السلام اعتراف کرده و می‌نویسد:
واذا تمت العصمة کانت افاعیله کلها حقة لا أقول إنها ت
اسامی و القاب و کنیه‌های امام زمان علیه السلام و وجه تسمیه آن‌ها
اول: احمد
شیخ صدوق در کمال الدین روایت کرده از امیر المومنین علیه السلام که فرمودند: «بیرون می‌آید مردی از فرزندان من در آخرالزمان ... .» تا آنکه فرمود: «برای او دو اسم است، اسمی مخفی و اسمی ظاهر، اما اسمی که مخفی است، احمد است. الی آخر»
در غیبت شیخ طوسی روایت شده، از حذیفه که گفت: شنیدم رسول خدا صلی الله علیه و آله را که ذکر کرد مهدی را، پس فرمودند: «بیعت می‌کنند با او، میان رکن و
نشانه ها و رخدادهای مهم آخرالزمان
ختم نبوت و نزول واپسین شریعت که با ظهور پیامبر اسلام تحقق یافت، نخستین نشانه پایان تاریخ به شمار می رود؛ لذا مفسران، مقصود [33] ازنشانه های قیامت رادر آیه ذیل، بعثت پیامبر (ص) دانسته اند که نسبت به عمر جهان، فاصله بسیار کمی تا قیامت دارد: [34]
«فَهَل یَنظُرونَ إِلاَّ السَّاعَةَ أَن تَأتِیَهُم بَغتَهً فَقَد جَاءَ أَشراطُها». (محمد (47)،18)
در آخرالزمان وقایع فراوان دیگری نیز پیش بینی شده که بیشتر به دوره پایانی آن
 
آخرالزمان
1- با سپری شدن این دوران، بساط زندگی دنیوی برچیده و مرحله ای جدید در نظام آفرینش آغاز می شود.
2- آخرالزمان خود به دو مرحله کاملا متفاوت تقسیم می شود: دوران نخست که در آن انسان به مراحل پایانی انحطاط اخلاقی می رسد. دوران بعد، عصر تحقق وعده های الهی به پیامبران و اولیای خداست و با قیام مصلح جهانی آغاز می شود. کلیات عقاید مربوط به آخرالزمان تقریبا از سوی همه فرقه های بزرگ اسلامی پذیرفته شده است، وی در خصوص وابستگی این تحولات به ظهور مه
به گوشه‌ای بنشین خُشدل و تماشا کنکه کس به یاد ندارد چنین عَجَب‌زَمَنی
کانال آخرالزّمان، می‌کوشد خانندگانش را، دور از هدفهای شخصی، بازیهای سیاسیِ سرگرم و گمراه‌کننده با رویدادهای شگفت‌انگیز آخرالزّمان آشنا سازد. این کانال به هیچ حزب و گروه سیاسی وابستگی ندارد و می‌خاهد با ارائۀ آموزه‌های مهدوی و آخرالزّمانی خداباوران را به آینده‌ای روشن امیدواری دهد و با افزایش آگاهی و صبر مردمان این روزگار، گاه به بیان برخی دردهای بیچارگان و ستمد
جایگاه امام حسن مجتبی علیه السلام و دوستدارانش در کلام رسول خدا صلی الله علیه و آله
مرحوم حافظ رجب برسی روایت کرده است:
و من ذلك ما رواه حذیفة بن الیمان قال: رأیت رسول اللّه (صلّى اللّه علیه و آله) آخذ بید الحسن بن علی و هو یقول: أیّها الناس هذا ابن علی فاعرفوه، فو الذی نفس محمد بیده إنّه لفی الجنّة و محبّه فی الجنّة، و محبّ محبیه فی الجنّة .
حذیفه بن یمان رضوان الله علیه گفت: رسول خدا صلی الله علیه و آله را دیدم که دست امام حسن مجتبی علیه السلام
 روایاتی است که این حروف مقطعه را به داستان قیام حضرت امام حسین(علیه السلام) در کربلا تفسیر کرده‌اند که روایت آن به طور کامل می‌آید. آیات قرآن مجید تاب معانی مختلفی را دارد. گاه مفاهیمی را از گذشته و آینده بیان می‌کند که عین تنوّع منافاتی با هم ندارند. سعد بن عبدالله اشعری می‌گوید: از محضر ولی عصر(علیه السلام) پرسیدم: تأویل «کهیعص» چیست؟ حضرت فرمود: این حروف راز و رمزی است که خداوند آن را به حضرت زکریّا(علیه السلام) یادآور شد. وی درخواست آشنا
شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در کلام امام کاظم علیه السلام
ثقة الاسلام کلینی رضوان الله علیه روایت کرده است:
۲- محمد بن یحیى، عن العمركی بن علی، عن علی بن جعفر أخیه، أبی الحسن علیه السلام قال: إن فاطمة علیها السلام صدیقة شهیدة .
امام کاظم علیه السلام فرمودند: حضرت فاطمه علیها السلام، راستگویی بود كه او را شهید کردند.
الكافی، تالیف ثقة الاسلام کلینی، جلد ۱، صفحه ۲۹۱، حدیث ۲، چاپ منشورات الفجر بیروت

علامه محمد تقی مجلسی رضوان الله عل
فضائل امیر المومنین علیه السلام در کلام رسول خدا صلی الله علیه و آله (به روایت اهل تسنن)
محب الدین طبری از علمای اهل تسنن روایت کرده است:
عن أنس بن مالك قال صعد رسول الله صلى الله علیه وآله المنبر فذكر قولا كثیرا ثم قال أین على بن أبى طالب فوثب إلیه فقال ها أنا ذا یا رسول الله فضمه إلى صدره وقبل بین عینیه وقال بأعلى صوته معاشر المسلمین هذا أخى وابن عمى وختنى هذا لحمى ودمى وشعرى هذا أبو السبطین الحسن والحسین سیدى شباب أهل الجنه هذا مفرج الكروب
کندن درب قلعه خیبر در کلام امیر المومنین علیه السلام
ابن حمزه طوسی رضوان الله علیه روایت کرده است:
٢٢٤ / ٣ ـ وروى أبو عبد الله الجدلی ، قال : سمعت أمیر المؤمنین صلوات الله علیه یقول : « عالجت باب خیبر وجعلته مجناً لی ، وقاتلت القوم ، فلمّا أخزاهم الله وضعت الباب على حصنهم طریقاً ، ثمّ رمیت به فی خندقهم » فقال له رجل : لقد حملت منه ثقلاً! فقال علیه‌السلام : « ما كان إلاّ مثل جنّتی التی فی بدنی ، فی غیر ذلك المقام » .
ابو عبد الله جدلی گفت از امیر
{آخرالزمان - شماره 2}
 
به نظر می رسد، قدیمی ترین گفته های مربوط به آخرالزمان و ظهور موعود، مربوط به باستانی ترین مردمان جهان، یعنی اسکیموها و سرخپوستان آمریکای شمالی باشد. اگر چه این اقوام خط و نوشتاری ندارند، ولی می توان به اشعار و گفته هایشان به عنوان نقل قولهایی دست نخورده، از ورای تاریخ تمدن بشر اعتماد کرد.
در میان قبایل اسکیمو، آوازی به نام شعر پایان دنیا وجود دارد، که در ابتدای آن، سه علامت برای آخر جهان معرفی شده است. آواز به ما می‌گوی
کلام قدرت عجیبی داره .. اگه هنوز در کلام و سخن گفتنت تقوا نداری .. آرامش هم نداری .. یکم بیشتر هم از خدا دورتری ..!!
حال خوب و بد ما آدما، بخش زیادیش به خاطر، کلام و سخنیه که ابراز می کنیم 
کاش حال حرفهامون خوب بشه
ساده
بدون تکلف
با اخلاص 
بی آلایش 
عاقلانه و نه زیرکانه 
لطیف نه تند و خشن
بلیغ و رسا نه با طعنه و سرزنش
به اشارت نه با بی حیایی
نرم نه خشمگین
پرمغز نه بیهوده و لهو 
ذکر باشه نه غفلت 
بسم الله الرحمن الرحیمامام زمان در آیین هندیان
دور دنیا تمام شود به پادشاه عادلی در آخرالزمان که پیشوای ملائکه وپریان و آدمیان باشد.
و حق و راستی با او باشد وآنچه در دریاها و زمین ها و کوه ها پنهان باشد همه را به دست آورد و ازآسمان ها و زمین آنچه باشد خبردهد واز او بزرگتر کسی به دنیا نیاید.
پس از خرابی دنیا پادشاهی در آخرالزمان پیدا شود که پیشوای خلایق باشد و نام او "منصور" باشد.تمام عالم را بگیرد و به دین خود آورد و همه کس را از مومن و کافر بشنا
پرهیز از پیروی کورکورانه از اشخاص در کلام امام صادق علیه السلام
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
١- حدثنی محمد بن علی ماجیلویه ـ رضی الله عنه ـ عن عمه ، عن محمد بن علی الكوفی ، عن حسین بن أیوب بن أبی عقیلة الصیرفی ، عن كرام الخثعمی ، عن أبی حمزة الثمالی قال : قال أبو عبد الله علیه‌السلام : إیاك والرئاسة ، وإیاك أن تطأ أعقاب الرجال. فقلت : جعلت فداك أما الرئاسة فقد عرفتها ، وأما أن أطأ أعقاب الرجال فما ثلثا ما فی یدی إلا مما وطأت أعقاب الر
علت شهادت حضرت زهرا علیها السلام در کلام علامه محمد تقی مجلسی قدس سره
ایشان در مورد علت شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها می‌نویسند:
و شهادتها صلوات الله علیها كانت من ضرب عمر علیه اللعنة الباب على بطنها عند إرادة أمیر المؤمنین لبیعة أبی بكر لعنه الله و ضرب قنفذ غلام عمر، السوط علیها بإذنه و الحكایة مشهورة عند العامة و الخاصة و مفصلة فی كتاب لسلیم بن قیس الهلالی و سقط بالضرب غلام كان اسمه محسن‏ و هو مذكور فی ارشاد المفید رضی الله عنه.
و سبب ش
تواتر و علت شهادت حضرت زهرا علیها السلام در کلام علامه مجلسی
علامه محمد باقر مجلسی قدس الله روحه الشریف پس از نقل حدیث امام کاظم علیه السلام در مورد صدیقه و شهیده بودن حضرت زهرا سلام الله علیها و تصریح به صحیح بودن حدیث می‌نویسد:
ثم إن هذا الخبر یدل على أن فاطمة صلوات الله علیها كانت شهیدة وهو من المتواترات وكان سبب ذلك أنهم لما غصبوا الخلافة وبایعهم أكثر الناس بعثوا إلى أمیر المؤمنین علیه السلام لیحضر للبیعة ، فأبى فبعث عمر بنار لیحرق على
بسم الله
 
 
قرآن مجید که کلام راستین خداست و در نهایت اتقان و درستی قرار دارد، بی هیچ شک و شائبه ای بازگوکننده حقایقی است که ذهن بشری از نیل به بسیاری از آنها، عاجز و ناتوان است. فاطمه زهرا علیه السلام نیز حقیقتی بی مانند دارد که جز در سایه سار قرآن و کلام معصومان نمی توان بدان دست یافت. بدین لحاظ، در این مجال به بررسی برخی از آیات قرآن و بیان پاره ای از این حقایق می پردازیم.
ادامه مطلب
امام صادق(علیه السلام):نزدیکترین حال بندگان خدابه سوی خدای عزوجل وراضی ترین حال خداوند ازایشان وقتی است که حجت خودرامفقودکنند, پس نه ظاهرشودبرای ایشان ونه عالم به مکان اوباشند وبااین وصف ایشان می دانندکه حجت خداباطل نمیشود , پس درآن هنگام انتظارفرج باشیدصبح وشام زیراکه سخت ترین حال غضب خدابر دشمنان خودهمان وقت است که حجت اوراغایب کندوبرایشان ظاهرنشود.خداوند می دانست که اولیا اوریب وشک نمی کنندواگر می دانست که به ریب وشک خواهند افتادهر
محبت امام حسن علیه السلام در کلام رسول خدا صلی الله علیه و آله (به روایت صحیح‌ترین کتاب حدیثی اهل سنت عمری)
مسلم نیشابوری از علمای بزرگ اهل سنت عمری روایت کرده است:
٥٦ - (٢٤٢١) حَدَّثَنِی أَحْمَدُ بْنُ حَنْبَلٍ، حَدَّثَنَا سُفْیَانُ بْنُ عُیَیْنَةَ، حَدَّثَنِی عُبَیْدُ اللهِ بْنُ أَبِی یَزِیدَ، عَنْ نَافِعِ بْنِ جُبَیْرٍ، عَنْ أَبِی هُرَیْرَةَ، عَنِ النَّبِیِّ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ، أَنَّهُ قَالَ لِحَسَنٍ: «اللهُمَّ إِنِّی
امامت معصومین علیهم السلام و غیبت امام زمان علیه السلام در کلام رسول خدا صلی الله علیه و آله
الفضل بن شاذان فی كتاب إثبات الرجعة : عن فضالة بن أیوب ، عن أبان بن عثمان ، عن محمد بن مسلم قال : قال أبو جعفر ؟ ، قال رسول الله له العلی بن أبی طالب علیهما السلام : یا علی أنا أولى بالمؤمنین من أنفسهم، ثم أنت یا علی أولى بالمؤمنین من أنفسهم ، ثم الحسن، ثم الحسین ، ثم علی بن الحسین ، ثم محمد بن علی ، ثم جعفر بن محمد ، ثم موسی بن جعفر ، ثم علی بن موسى، ثم محمد
با بررسیهایی که نویسنده در کتاب مقدّس، به‌ویژه تورات، و نیز آیات و روایات اسلامی انجام داده است، شک ندارد که خاخام "گلازرسون" نه تنها پیشگو نیست، مدّعی دروغینی است که به کتاب مقدّس یهودیان و مسیحیان دروغ بسته است، و کدها و رمزهایی که در تورات آمده‌اند، درست خلاف گفته‌های این خام نادان و دروغگو می‌باشند، و امسال (2020 م) نیز هیچ جنگی میان ایران و اسرائیل روی نمی‌دهد، و طبق آیات و روایات اسلامی فروپاشی اسرائیل پس از ظهور امام مهدی(علیه‌السّ
عید الله الاعظم الغدیر، روز صلوات و برائت و روزه
شیخ طوسی رضوان الله علیه روایت کرده است:
٣ ـ وعنه عن علی بن إبراهیم عن أبیه عن القاسم بن یحیى عن جده الحسن بن راشد عن ابی عبد الله علیه‌السلام قال : قلت له : جعلت فداك للمسلمین عیدغیر العیدین؟ قال : نعم یا حسن اعظمهما وأشرفهما قال : قلت وأی یوم هو؟ قال : هو یوم نصب أمیر المؤمنین علیه‌السلام فیه علما للناس ، فقلت : جعلت فداك وما ینبغی لنا أن نصنع فیه؟ قال : تصومه یا حسن وتكثر فیه الصلاة على محمد وآله
آپوکالیپتو (به انگلیسی: Apocalypto) یا آخرالزمان،نام فیلمی حماسی به کارگردانی مل گیبسون محصول ۲۰۰۶ آمریکا است. فیلم روایت‌گر انقراض تمدن مایا است و به زبان غیر انگلیسی ساخته شده‌است.کیفیت پوشش و زندگی مردم مایا به سبک انسان‌های اولیه به تصویر کشیده شده‌است و توحش مردم و بیگانگی فیلم از مظاهر مدرنیته گواه بر این مدعاست.
ماه محرم در کلام امام رضا علیه السلام
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
حدثنا جعفر بن محمد بن مسرور رحمه الله ، قال: حدثنا الحسین بن محمد بن عامر ، عن عمه عبد الله بن عامر ، عن إبراهیم بن أبی محمود ، قال : قال الرضا علیه السلام : إن المحرم شهر كان أهل الجاهلیة یحرمون فیه القتال ، فاستحلت فیه دماؤنا ، وهتكت فیه حرمتنا ، وسبی فیه ذرارینا ونساؤنا ، وأضرمت النیران فی مضاربنا ، وانتهب ما فیها من ثقلنا ، ولم ترع لرسول الله صلى الله علیه وآله حر
وجوب تبری و تولی در کلام امام صادق علیه السلام
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است که امام صادق علیه السلام فرمودند:
«حُبُّ أولیاءِ الله والوِلایَةُ لهَمُ واجبَةٌ والبَراءَةُ من أعدائهم واجِبَةٌ و من الّذین ظَلَمُوا آل محمّدٍ علیهم السّلام و هَتَکوا حِجَابَه و أخَذُوا من فاطمةَ علیها السّلام فدک ، و مَنَعُوها میراثَها و غَصَبُوها و زوجَها حُقُوقَهُما ، و همَّوا بإحراق بیتِها و أَسَّسوا الظلمَ و غَیَّرُوا سُنَّة رسول الله صلی الله
تلاش برای پیدا کردن و دانلود موسیقی بی کلام کافیست !
در این مطلب، مجموعه بی نظیری از موسیقی بی کلام را برای شما آماده کرده ایم.
 
این مجموعه ارزشمند، حاوی 71 قطعه موسیقی بدون کلام میباشد. که میتوانید بدون دردسر و به صورت یکجا با لینک مستقیم دانلود کنید!
ادامه مطلب
اعتقاد شیعه در مورد انکار هر کدام از دوازده امام علیهم السلام در کلام شیخ صدوق رحمه الله
علامه مجلسی رضوان الله علیه می‌نویسد:
ابن بابویه (شیخ صدوق رحمه الله) در رساله عقاید گفته است که: هرکه دعوی امامت کند و امام نباشد ظالم و ملعون است، و هرکه امامت را در غیر اهلش قائل شود ظالم و ملعون است. و حضرت رسول صلی الله علیه و آله فرموده است که: هر که انکار کند امامت علی را بعد از من انکار پیغمبری من کرده است و هر که انکار پیغمبری من کند انکار پروردگاری
مناظره حضرت آقا امام صادق علیه السلام با ابو حنیفه در مورد بطلان قیاس
شیخ مفید رضوان الله علیه روایت کرده است:
محمد بن عبید، عن حماد، عن محمد بن مسلم قال: دخل أبو حنیفة على أبی عبد الله علیه السلام فقال له: إنی رأیت ابنك موسى یصلی والناس یمرون بین یدیه فلا ینهاهم، وفیه ما فیه فقال أبو عبد الله علیه السلام: ادع لی موسى، فلما جاءه قال: یا بنی إن أبا حنیفة یذكر أنك تصلی والناس یمرون بین یدیك فلا تنهاهم، قال: نعم یا أبه إن الذی كنت اصلی له كان أقرب إ
232-  و من کلام له (علیه السلام)> کلم به عبد الله بن زمعة و هو من شیعته، و ذلک أنه قدم علیه فی خلافته یطلب منه مالا <فقال (علیه السلام) : ‏إِنَّ هَذَا الْمَالَ لَیْسَ لِی وَ لَا لَکَ وَ إِنَّمَا هُوَ فَیْ‏ءٌ لِلْمُسْلِمِینَ وَ جَلْبُ أَسْیَافِهِمْ فَإِنْ شَرِکْتَهُمْ فِی حَرْبِهِمْ کَانَ لَکَ مِثْلُ حَظِّهِمْ وَ إِلَّا فَجَنَاةُ أَیْدِیهِمْ لَا تَکُونُ لِغَیْرِ أَفْوَاهِهِمْ. 
 
خطبه 232-با عبدالله بن زمعه احتیاط در بیت المال این امو
پیامبر(صلی الله علیه وآله):کسی که حسن وحسین وذریه آن دو راخالصانه دوست داشته باشد, آتش هرگز به اونزدیک نمیشودمگراینکه گناهی کرده باشدکه اورا ازایمان تهی کرده باشد.
امام حسن(علیه السلام):شمارابه تقوای الهی واندیشیدن همیشگی سفارش میکنم زیرا که اندیشیدن پدر ومادر همه خوبیهاست.
امام حسن(علیه السلام):احسان آن است که تأخیری درپیش ومنتی در پی نداشته باشد.
امام حسن(علیه السلام):درخواست کردن روا نیست مگردریکی ازسه جا:خون بهای سنگین یا بدهکاری
موعود آخرالزمان در عهد جدید
در مسیحیت لغت آخرالزمان (لغت آخرالزمان از ریشه‌ یونانی Apocalypses گرفته شده است) که به معنی آشکار شدن اطلاعات پنهان یا بروز دانش نهانی است، به این مفهوم که باطن جریانات بشری را آشکار می‌نماید. همچنین ایده آخرالزمان به وحی و الهام الهی نیز معنا شده است. بر اساس این معنا لغات آخرالزمان و نبوت ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند خصوصا اینکه پیامبران، بطور مشخص، این اعتقاد را ترویج کرده‌اند.
 
   مسیحیان هزاره‌گرا، ظهور و ب
در ضمن وصایای رسول خدا(ص) به امیرمؤمنان(ع) آمده است:
ای علی، شگفت آورترین مردم از نظر ایمان و بزرگ ترین آنان از نظر یقین مردمانی هستند که در آخرالزمان پیامبری ندیدند و امام هم از نظرشان پنهان شده، پس به همان سیاهی و سفیدی کتاب ایمان آورده اند.
 
موجی خروشان از دریای مناقب امیر المومنین علیه السلام در کلام رسول خدا صلی الله علیه و آله
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
حدثنا محمد بن عمر الحافظ الجعابی، قال: حدثنا محمد بن عبید الله العسكری قال: حدثنا محمد بن علی بن بسام الحرانی من أصل كتابه، قال: حدثنا معلل بن نفیل، قال: حدثنا أیوب بن سلمة أخو محمد بن سلمة، عن بسام الصیرفی، عن عطیة، عن أبی سعید، قال: قال النبی صلى ‌الله ‌علیه ‌و آله: من كنت ولیه فعلی ولیه، ومن كنت إمامه فعلی إمام
ماه محرم در کلام امام رضا علیه السلام
 
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
 
✍ حدثنا جعفر بن محمد بن مسرور رحمه الله ، قال: حدثنا الحسین بن محمد بن عامر ، عن عمه عبد الله بن عامر ، عن إبراهیم بن أبی محمود ، قال : قال الرضا علیه السلام : إن المحرم شهر کان أهل الجاهلیة یحرمون فیه القتال ، فاستحلت فیه دماؤنا ، وهتکت فیه حرمتنا ، وسبی فیه ذرارینا ونساؤنا ، وأضرمت النیران فی مضاربنا ، وانتهب ما فیها من ثقلنا ، ولم ترع لرسول الله صلى الله علیه و
سالروزمیلادخجسته حضرت اباعبدالله الحسین علیه
السلام (روزپاسدار) ومیلادبابرکت قمربنی هاشم (روزجانباز)ومیلادسرارنورحضرت امام
سجاد (علیه السلام )برشما  گرامیان مبارک باد
قال الحسین علیه السلام:من حاول امرا بمعصیه الله کان افوت
لما یرجواواسرع لمجیء مایحذر
هرکسی که بخواهدباکمک گرفتن ازگناه به خواسته اش برسد به
سرعت امیدش راازدست میدهدوازآنچه می ترسیده به آن دچارمی شود 



حضرت امام خمینی (قدس سره ) اگرسپاه نبود
کشورهم نبود.
معمارکبیرانق
بی‌سوادی ابو حنیفه در کلام غزالی
ابو حامد غزالی از علمای بزرگ اهل سنت عمری می‌نویسد:
وأما أبو حنیفة فلم یكن مجتهدا لأنه كان لا یعرف اللغة وعلیه یدل قوله ولو رماه بأبو قبیس وكان لا یعرف الأحادیث ولهذا ضری بقبول الأحادیث الضعیفة ورد الصحیح منها ولم یكن فقیه النفس بل كان یتكایس لا فی محله على مناقضة مآخذ الأصول.
اما ابو حنیفه، او مجتهد نبود چون زبان عربی را بلد نبود و قول او که گفته «ولو رماه بابو قبیس» بر این دلالت می‌کند و احادیث را نمی‌شنا
گمراهان و مارقین در زمان غیبت امام عصر عجل الله فرجه
شیخ طوسی رحمت الله علیه روایتی را در رابطه با غیبت امام عصر عجل الله فرجه از زبان صادق آل محمد علیهم السلام نقل می‌کند. در ذیل این روایت طولانی، امام صادق علیه السلام به توصیف و دسته‌بندی عقاید باطل و گمراه در زمان غیبت امام عصر عجل الله فرجه می‌پردازد و می‌فرماید:
كَذَلِكَ غَیْبَةُ اَلْقَائِمِ فَإِنَّ اَلْأُمَّةَ سَتُنْكِرُهَا لِطُولِهَا فَمِنْ قَائِلٍ یَهْذِی بِأَنَّهُ لَمْ یُولَ
فضیلت جناب مسلم بن عقیل در کلام پیامبر صلی الله علیه و آله
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
حدثنا الحسین بن أحمد بن إدریس رحمه الله، قال: حدثنا أبی، عن جعفر بن محمد بن مالك، قال حدثنی محمد بن الحسین بن زید، قال: حدثنا أبو أحمد محمد بن زیاد، قال: حدثنا زیاد بن المنذر، عن سعید بن جبیر، عن ابن عباس، قال: قال علی علیه السلام لرسول الله صلى الله علیه وآله: یا رسول الله، إنك لتحب عقیلا؟ قال: إی والله إنی لاحبه حبین: حبا له، وحبا لحب أبی طالب له
خلاصه کتاب کلام جدید یوسفیان +pdf
دانلود خلاصه کتاب کلام جدید+pdf نوشته دکتر حسن یوسفیان خلاصه کتاب کلام جدید حسن یوسفیان ( چکیده فصول کتاب ) مناسب برای مرور سریع و شرکت در آزمون نکات مهم ، کلیدی و امتحانی ****** همچنین دانلود کنید: خلاصه کتاب آموزش کلام اسلامی ج1+pdf خلاصه کتاب ...
دریافت فایل
انتقام حضرت امام زمان سلام الله علیه از قاتلین حضرت زهرا سلام الله علیها
ای منتظران، او می‌آید و به عهدش عمل می‌کند ...
طبری شیعی رضوان الله علیه روایت کرده است که امام باقر علیه السلام فرمودند:
ثم یدخل المسجد فینقض الحائط حتى یضعه إلى الارض، ثم یخرج الازرق وزریق غضین طریین، یكلمهما فیجیبانه، فیرتاب عند ذلك المبطلون، فیقولون: یكلم الموتى ؟ ! فیقتل منهم خمسمائة مرتاب فی جوف المسجد، ثم یحرقهما بالحطب الذی جمعاه لیحرقا به علیا وفاطمة والحسن
ازکلیه همراهان و مخاطبان گرامی دعوت می کنم تا ذیل مطالب چندگانه ی «در باغ معرفت» که مطالبی است پیرامون عبادت و نماز در کلام و  سیره معصومین علیهم السلام  آرا و نظرات خود را درج فرمایند. این مطلب چندگانه از تاریخ 2 تیر آغاز به انتشار نموده و اولین شماره آن در همین تاریخ بر روی این تارنما منتشر خواهد گردید.
خیلی از عاشقان و دلسوختتگان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام این سوال را در ذهن خود دارند که سرمطهر و مقدس حضرت سید الشهدا علیه السلام کجا دفن شده است؟
در روایات تاریخی نقل های متفاوتی از مدفن سر مقدس حضرت سیدالشهدا علیه السلام وجود دارد که به معتبر ترین آنها میپردازیم.
سر مقدس امام حسین علیه السلام کجاست؟
ادامه مطلب
بشر چطور می‌تواند آخرالزمان زامبی را پشت سر بگذارد؟
به گزارش اسپوتنیک به نقل از «دیلی میل»، ریاضی‌دانان دانشگاه «شفیلد» بریتانیا به مدلسازی نتایج انواع تاکتیک زنده‌ماندن در آخرالزمان زامبی دست زدند و به این نتیجه رسیدند که بهترین راه مبارزه با زامبی ها (مردگان متحرک)، پایان گسترش این بیماری است.
محققان به این نتیجه رسیدند که تلاش برای فرار از دست زامبی ها بیفایده است. زیرا واکنش این نوع از مردگان نسبت به آدم زنده دقیق‌تر و سریعتر است. ا
اقتدار کلام اغلب مورد سوء استفاده کامل قرار میگیرد ما از کلام برای نفرین سرزنش ایجاد احساس قصور و تخریب استفاده می کنیم مسلماً در راه درست هم از آن استفاده می‌کنیم اما در دفعات کمتر بیشتر اوقات از کلمات برای سم پاشی استفاده می کنیم برای انتقال زهره خشم، حسد، بخل و نفرت.کلام، جادوی خالص است و مقتدرترین موهبتی است که ما انسان ها داریم، اما از آن علیه خودمان استفاده میکنیم. ما طرح انتقام میریزیم. با کلاممان هرج و مرج ایجاد می‌کنیم. از کلام برا
از اَعْلَم اَزْدِی روایت شده است که امیر مؤمنان-علی-(علیه‌السّلام) فرمود:
پیشِ رویِ قائم مرگی سرخ و مرگی سپید و ملخی بهنگام و ملخی نابهنگام که مانند خون سرخ است، خاهند بود. پس، مرگ سرخ با شمشیر، و مرگ سپید با طاعون(1) است.(2)
 
از کعب روایت شده که گفت:
در کتابها می‌یابیم که زمین همه‌اش ویران می‌شود ... ولی کرمان و اسفهان و فارس، پس، ملخ و از راستی‌ برگشتن پادشاه نابودشان می‌کنند... .(3)
چنین می‌نماید که این روایت از سخنان پیامبر(صلّى‌الله‌علیه‌
کتاب را باز کردم و خواندم... اعجاز عجیبی قدم می زد در کلام نهج البلاغه. کتابی که هر چه بیش تر می خواندمش، حق می دادم به سربازان داعش برای تنفر از علی (علیه السلام). علی (علیه السلام) مجسمه ی خوش تراش دستان خدا بود. با هر لغت، ایمان آوردم به حب عجیب شیعیان به امامشان. اصلاً قلبی که به عشق خدا بزند، عاشق علی هم می شود.
+ چایت را من شیرین می کنم - زهرا بلند دوست
شش رسول از شش جهتچون جسد مردم را که کار کن او بود شش جهت بود، پیش و پس و راست و چپ و زیر و زبر ایزد تعالی شش رسول کارفرمای بفرستاد سوی ایشان، چنان که به مثل آدم علیه ‏السلام ، از سوی سر مردم آمد و نوح علیه ‏السلام از سوی چپ مردم آمد و ابراهیم علیه‏ السلام از سوی پس مردم آمد و موسی علیه ‏السلام از سوی زیر مردم آمد و برابر آدم علیه‏ السلام و عیسی علیه ‏السلام از سوی دست راست مردم آمد، برابر نوح علیه ‏السلام و محمد مصطفی صلی‏ الله‏ علیه‏ و‏آله
تا وقتی بودی، یتیمان کوفه درد یتیمی را حس نمی‌کردند. آخر با وجود سایه‌ی پُر مِهر تو، یتیمی معنایی نداشت.
یا علی! ای ابوالایتام! به خانه‌ی دلِ ما یتیمانِ آخرالزمان هم سَری بزن و دستی به سَرمان بِکِش که سخت تشنه‌ی محبت پدرانه‌ی توییم.و برایمان دعا کن که قرن هاست از پدر دوریم و هنوز فرزندانی صالح، و لایقِ دیدار او نشده ایم.
ولادت امام علی علیه السلام و روز پدر را به محضر امام زمان تبریک میگوییم.
روزت مبارک مهربانترین پدر
دعای عرفه آخرالزمان
پروردگارا تو مرا نه از شک آفریدی و نه به بازی. ولی من در تمام عمرم غرق در شک و بازی بودم و شک بازی را مذهب خود نمودم و در آخرالزمان که مجال هیچ تردیدی نیست و حوادث دمادم از همه سو فرو می آید مرا امکان ادامه این حیات محال افتاده است و شکها و بازیهایم در زیر نور یقین و قداست و عهد تو در هم شکسته و شعورم باطل گشته و اراده ام از هم گسیخته و قلبم به کرانه نیستی رانده شده و جانم بر لب آمده و جز نابودی آرمانی باقی نگذاشته است. آیا اینس
قطره‌ای از مناقب معصومین علیهم السلام در کلام رسول خدا صلی الله علیه و آله
ابن شاذان قمی رضوان الله علیه روایت کرده است:
حدثنی محمد بن عبد الله بن عبیدالله بن مرة رحمه الله قال : حدثنا عبد الله بن محمد البغوی قال : حدثنی علی بن الجعد ، قال : حدثنی أحمد بن وهب بن منصور ، قال : حدثنی أبو قبیصة شریح بن محمد العنبری ، قال : حدثنی نافع ، عن عبد الله بن عمر ابن الخطاب قال : قال رسول الله صلى الله علیه‌ وآله لعلی بن أبی طالب علیهما السلام : یا علی أنا نذیر
فضائل امیر المومنین علیه السلام در کلام آن حضرت
حسن بن سلیمان حلی رضوان الله علیه می‌نویسد:
وروى الفضل بن شاذان فی كتاب القائم ان أمیر المؤمنین صلوات الله علیه قال على منبر الكوفة واللهانی لدیان الناس یوم الدین وقسیم الله بین الجنة والنار لا یدخلهما داخل الا على احد قسمی وانا الفاروق الاكبر والقرن من حدید وباب الایمان وصاحب المسیم وصاحب السنین وصاحب النشر الاول والنشر الاخر وصاحب القضاء وصاحب الكرات ودولة الدول وانا الامام لمن بعدی وال
چگونگی بیان عذاب و رحمت الهی توسط فقها در کلام امیر المومنین علیه السلام
علامه محمد تقی مجلسی قدس الله روحه الشریف می‌نویسد:
و دیگر منقول است در حدیث صحیح از حضرت امام جعفر صادق صلوات الله علیه که حضرت امیر المومنین صلوات الله علیه فرمودند که می‌خواهید شما را خبر دهم از فقیه و عالم حقیقی؟، او آن کسی است که آنقدر از عذاب الهی مردم را نترساند که ایشان نا امید شوند از رحمت الهی و آنقدر از رحمت الهی، نقل نکند که مردم ایمن شوند از عذاب الهی، بلکه
،اهمیت
حدیث در میان مسلمانان از آن روست که از منابع اصلی استنباط احکام در فقه و
عقاید در علم کلام محسوب می‌شود. همچنین احادیث از منابع اولیه پژوهش‌های
تاریخی است.
به دلیل آشنایی بیشتر و تلمذ در پیشگاه پروردگار الهی و ائمه معصومین،
هر روز یک حدیث از معصومین (ع) با مضامین دینی و اخلاقی در بخش قرآن و عترت
منتشر می‌شود.
امام سجاد علیه السلام:
اللّه ُ ... یَنْتَقِمُ مِنَ الظّالِمِ بِما هُوَ عادِلٌ بِحُکمِهِ.
خداوند به خاطر قضاوت عادلانه اش، از
 
اعلام ماموریت به شیعیان آخرالزمان
 
از: صادق آل محمد
به: همه شیعیان آخرالزمان
 
موضوع ماموریت:
خدمت به امام زمان خود در راستای زمینه سازی ظهور آخرین حجت الهی
 
بخشی از راهکارها:
۱) دعای خالصانه برای فرج
۲) خواندن دعای غریق
۳) خواندن دعای عهد
 
پ.ن ۱: «اگر [من] زمان او را درک میکردم، در تمام روزهای زندگانی ام در خدمت او می بودم.» (بحارالانوار، جلد ۵۱، ص ۱۴۸)
 
پ.ن ۲: «اگر کسی از شما بمیرد، در حالی که منتظر امر [فرج امام مهدی] باشد، همانند کسی است که
چرا امیر المومنین علیه السلام فرزند خود را عثمان نام نهادند؟
آیا امیر المومنین علیه السلام اسم فرزند گرامیشان را به علت محبت عثمان یا وحدت با غاصبین عثمان گذاشتند؟
این روزا زیاد می‌بینیم نواصب برای اثبات محبت امیر المومنین به خلفای غاصب شبهه‌ای را مطرح کرده‌اند که امیر المومنین علیه السلام نام فرزند خود به دلیل محبت به عثمان، عثمان گذاشت!
حقیقت چیست؟
بشنوید نظر خود امیر المومنین علیه السلام را:
مرحوم شیخ الفقها ابی الصلاح حلبی روایت کر

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها